پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

عضو کمیسیون آموزش مجلس: با تصویب رتبه بندی معلمان تحولی رخ نخواهد داد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزئیات ایرادات و انتقادات به لایحه رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 17
کد خبر: ۱۰۵۷۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان، گفت: اصل قصه این است که همه ما طرفدار رتبه‌بندی هستیم. بنده‌ای که درس خواندم و دو مدرک دکترا گرفتم بیشتر از همه دوست دارم رتبه‌بندی صورت بگیرد، بنده‌ای که از یک خانواده به لحاظ مالی ضعیف جامعه آمده‌ام بیشتر از همه دوست دارم که وضعیت معیشتی معلمان بهبود پیدا کند که در خانواده خود ما ۴ نفر فرهنگی هستند؛ اما لایحه‌ای که اکنون هست هم ابهام دارد، هم شفاف نیست و هم مشکل معلمان را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: این لایحه حتما باید به کمیسیون برگردد، پخته‌تر شود و یک اثر ماندگار از مجلس یازدهم باشد که ما شرمنده نشویم، در قدم بعدی اگر چنین نشد، پیشنهاد‌ها را در صحن مطرح می‌کنیم.

نماینده خرم آباد در خصوص اشکالات این لایحه از نگاه خود، اظهار داشت: مثلا در این لایحه کارشناسی و کارشناسی ارشد را یکسان گرفتند، این بی‌عدالتی است. ارشد و دکترا را بالا گرفتند؛ تحصیلکرده‌های آموزش و پرورش گویا هیچ کاری نکردند، هیچ جایگاهی برایشان تعریف نشده است، مثلا کسی که دکترا گرفته و در یک رشته‌ای تخصص دارد، نادیده گرفته شده است.

وی افزود: در مقاطع پایین‌تر زیردیپلم، دیپلم و فوق دیپلم یکسان پنداشته شده‌اند، این خلاف عدالت است. نکته دیگر اینکه عدد و رقم‌های بودجه‌ای این لایحه متاسفانه حتی در کمیسیون آموزش هم بحث نشده است که اجرای آن چقدر بودجه می‌خواهد.

ویس کرمی در بخش دیگر بیان کرد: نکته دیگر اینکه با عنوانی به نام «مربی آموزشی»‌ها که در دانشگاه‌ها دیگر منقرض شده و وجود ندارد شما مبنا گرفتید برای حقوق معلمان. این لایحه می‌گوید کسی که در بدو خدمت می‌آید، می‌شود معلم پایه، اما در اینجا پایین‌تر از لیسانسه‌ها بلاتکلیف هستند.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که این لایحه هم ابهامات فراوان دارد که این‌ها را هم به دولت گفتیم، هم جداگانه خدمت فرهنگیان گفته‌ایم، هم شفاف نیست به لحاظ مالی که می‌خواهد چه کار کند و به کجا می‌خواهد برسد. در نتیجه به نظر من این لایحه را اگر ما تصویب کنیم، تحولی رخ نخواهد داد که بعد‌ها به آن افتخار کنیم./ایلنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م.ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
چه علطی کردید ده سال پس
این لایحه ده سال زیر دست شماهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
آقای ویسکرمی شماروبخون شهدااگه این وعده ووعیدها به ضررفرهنگیانه اصلا رتبه نمی‌خواهیم مگه این چهل سال رتبه باعزت داشتیم که اونوازدست داده باشیم بگذاریدآسیاب بچرخدهیچ مشکلی نداردآسیابان فقط گندم نیست آسیاب کنم بیخیال حال فرهنگیان دکترعزیزحذفش کنیدبهترازبداجراشدن ومن درآوردی آقایان ی که دو از مدیریت وبیسوادی تیم روحانی زدن همه چیزروبخودشون اثبات کردن.
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
چرا اتفاقا باید افتخار کنید ، چون همتون واقعا خوب بلدین نقش بازی کنید و در عمل چیز دیگه انجام میدین ، دیگه حناتون پی فرهنگیان رنگی نداره
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
شما تصویب بفرما ضررش را ما فرهنگیان به جون و دل پذیراییم